Nakład | netto / pln | brutto / pln | waga / kg | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
250 | 439,34 | 540,39 | 3,92 | |||||
500 | 544,82 | 670,13 | 7,84 | |||||
1000 | 752,09 | 925,07 | 15,69 | |||||
1500 | 958,64 | 1179,13 | 23,53 | |||||
2000 | 1193,20 | 1467,64 | 31,37 | |||||
2500 | 1383,76 | 1702,02 | 39,22 | |||||
3000 | 1598,32 | 1965,93 | 47,06 | |||||
3500 | 1853,72 | 2280,08 | 54,91 | |||||
4000 | 2031,44 | 2498,67 | 62,75 | |||||
4500 | 2205,97 | 2713,34 | 70,59 | |||||
5000 | 2412,54 | 2967,42 | 78,44 |
Katalogi szyte składają się z dwóch części: środka i osobno drukowanej okładki, połączonych ze sobą za pomocą metalowych zszywek. Okładka jest zazwyczaj drukowana na grubszym papierze niż środek i może być dodatkowo uszlachetniona folią i lakierem wybiórczym UV.
Drukowanie katalogów wymaga nieco innego przygotowania okładki niż środka. Zapoznaj się z naszymi wytycznymi jak przygotować projekt katalogu do druku, a my w razie potrzeby rozwiejemy wszystkie wątpliwości.
Przedstawiona w cenniku oferta druku katalogów dotyczy standardowych, podstawowych parametrów. Jeśli masz inny pomysł na swój katalog, napisz do nas z pytaniem o druk indywidualny - chętnie podejmiemy się jego realizacji.
Format pliku. Zalecamy zapisanie projektu w formacie PDF w standardzie PDFx/1a:2001. Przyjmujemy też pliki EPS, PS, TIFF, JPG lub CDR (fonty zamienione na krzywe).
Kolorystyka. Wymagany jest tryb koloru CMYK. Jeżeli w plikach będą występować inne tryby kolorów, np. RGB, Pantone, LAB, to zostaną one automatycznie przekonwertowane przez system na tryb CMYK, zgodnie z tablicą konwersji ISO Euroscale coated lub uncoated.
Wymiary. Wymiar netto (po obcięciu) pliku winien być zgodny ze zleceniem, a wymiar brutto powinien obejmować dodatkowo spady po 2-3 mm z każdej strony. Dla przykładu: katalog o wymiarze docelowym (po obcięciu) A4 czyli 210x297 mm winien być przygotowany w formacie brutto ze spadami: 214x301 mm.
Spady. Na spadach winny znajdować się wszystkie elementy publikacji, które dochodzą do krawędzi bocznych (tła, zdjęcia, linie). Trzeba mieć świadomość, że spady zostaną w procesie introligatorskim odcięte od publikacji, więc nie należy na nich umieszczać istotnych merytorycznie treści.
Marginesy wewnętrzne. Ze względu na dopuszczalną tolerancję procesu cięcia, istotne elementy publikacji (takie jak teksty, loga, tytuły, hasła reklamowe itp.) należy umieszczać w odległości min. 4 mm od krawędzi cięcia.
Strony środka (wkładu). Poszczególne strony środka katalogu powinny być generowane osobno i nie zaleca się przygotowywania ich w postaci rozkładówek. Pojedyncze strony mogą znajdować się w jednym pliku produkcyjnym (jako PDF wielostronicowy), bądź w osobnych plikach, których nazwy zawierają odpowiedni numer strony, np: środek_001, środek_002, środek_128.
Strony okładki. Strony okładki winne być przygotowywane w postaci rozkładówek czyli par: strony zewnętrzne 4 i 1, oraz wewnętrzne 2 i 3.
Tekst w kolorze czarnym. Tekst w kolorze czarnym winien składać się wyłącznie ze 100% koloru black i mieć włączony nadruk (overprint).
Tekst i grafika w kolorze białym. Wszystkie elementy w kontrze winny mieć wyłączony nadruk (zadany knockout). W przeciwnym wypadku, mimo iż będą one widoczne na ekranie komputera, w druku się nie ujawnią.
Kroje pisma. Wszystkie fonty użyte w pracy winne być doładowane do pliku produkcyjnego lub zamienione na krzywe.
Rozdzielczość bitmap. Rozdzielczość bitmap winna wynosić od 225 do 300 DPI.
Lakier UV. W wypadku publikacji lakierowanych miejscowo, do pracy należy dołączyć maskę na lakier, jako osobny plik w kolorze black 100%. Przy wybranej opcji uszlachetniania jednostronnego za stronę uszlachetnianą domyślnie uznaje się awers projektu - stronę pierwszą dla druków płaskich, lub strony zewnętrzne dla druków składanych.
WAŻNE! W przypadku gdy projekt okładki katalogu zakłada pokrycie kolorem dużej płaszczyzny druku, dobrze jest zabezpieczyć powierzchnię druku folią matową lub błyszczącą. W przeciwnym wypadku w miejscu złożenia druku (grzbiet katalogu) farba będzie się ścierać (w szczególności dotyczy to ciemnych kolorów).
W razie wątpliwości związanych z tym produktem, prosimy o kontakt mailowy: sklep@cuddruk.pl lub telefoniczny: 32 248 66 73 (w dni robocze od godziny 8.00 do 16.00).